Terugblik op een fantastische vakantie

21 september 2017 - Negombo, Sri Lanka

Daar zitten we dan aan het zwembad in het laatste hotel in Sri Lanka. Terugkijkend op een fantastische vakantie. Wat is Sri Lanka een prachtig land met witte stranden, mooie onderwaterwereld, lekker eten, groene bergen, imposante olifanten, luipaarden die verstoppertje spelen in de struiken, heel veel apen, kleurrijke vogels, prachtige bloemen, theestruiken zover je kunt kijken, miljoenen tuk tuks, chaotisch verkeer en super lieve mensen ( oké op die ene corrupte treinconducteur na dan ). Ik ben verliefd op Sri Lanka geworden.

De regen lijkt de met theeplanten beklede heuvels nog intenser groen te hebben gewassen. Sri Lanka staat bekend om zijn jadegroene vergezichten, zo verzadigd van kleur dat geen fotofilter ertegen op kan. Korte, verfrissende buitjes dwarsboomden soms onze plannen, maar laten een weelderig, tropisch paradijs achter.

De hotels waren heerlijk. Van de huiselijke villa van de afgelopen dagen ( het was zo huiselijk dat ik vanmorgen de neiging had om de bedden af te halen ), het prachtige hotel in Sigiriya waar we ons een VIP waanden tot het heerlijke hotel aan het strand in Nilavelli. Oké, we hadden het erg warm in de tent. Het was veertig graden en er was geen airco, maar het feit dat we in een wildpark zaten en gave safari's hadden, maakte heel veel goed. Safari's die we gezellig met z'n tweetjes deden. Wie had dat ooit gedacht. Ik heb jaren geprobeerd om Rob op een safari mee te krijgen en ineens was hij om. Wat was het gaaf om het met tweeën te beleven.

Sri Lanka heeft flink geleden onder de burgeroorlog die pas in 2009 eindigde en de tsunami van 2004. Het land is zich echter flink aan het herpakken. Naar mijn idee was dit dan ook de perfecte tijd om het land te bezoeken voordat het wordt overgenomen door het massatoerisme.

Het was heerlijk om samen met Rob dit land te ontdekken. Al was het wel even moeilijk dat we zo ver weg zaten toen mijn vader werd opgenomen in het ziekenhuis. Gelukkig werden we goed op de hoogte gehouden en is mijn vader alweer een tijdje thuis.

Ik kom superlatieven tekort om onze vakantie te beschrijven. Met fantastisch doe ik het eigenlijk tekort, want het was zoveel meer. Morgen vliegen we weer terug naar Nederland waar we maandag weer mogen gaan werken en waar zondag al de eerste premiere op ons wacht. En uiteraard alle familie en vrienden die zo trouw onze weblogs hebben gelezen. Ontzettend fijn dat jullie de moeite namen om het te lezen en de vele foto's te bekijken. Het was fijn om de reacties te lezen. Wij gaan hier nog een avond genieten.

Tot in Nederland!

Hoe hebben jullie het?

Veel plezzier
  3. Carla:
    21 september 2017
    Kan me voorstellen dat jullie het super hebben gehad, zal wel ff wennen zijn om dadelijk weer terug te zijn in Nederland.
  4. Jolande:
    22 september 2017
    Bijzonder mooi verslag met prachtige foto's, leuk om het mee te ervaren!
  5. Peggy:
    22 september 2017
    Dank je wel.
  6. Rosalie:
    23 september 2017
    Genoten van de mooie foto's en verhalen, welkom thuis!
    Beterschap voor je vader!
  7. Peggy:
    23 september 2017
    Thanks.
  8. Anke:
    25 september 2017
    Welkom thuis weer!! De foto’s zijn prachtig!!!