Sri Lanka

30 juli 2017

Over iets meer dan een maandje gaan Rob en ik weer op reis. Dit keer naar Sri Lanka.

Er zijn weinig plekken ter wereld die meer UNESCO Werelderfgoed vermeldingen hebben op een dergelijk klein oppervlakte. Alles op het eiland is goed bereikbaar en toch is er ontzettend veel te zien en beleven. Sri Lanka heeft veel schade opgelopen door de jarenlange oorlog en de tsunami van 2004. Veel toeristen vermeden Sri Lanka hierdoor. De laatste jaren neemt het toerisme echter toe. Op een paar badplaatsen aan de zuidkust na is het nog niet echt toeristisch te noemen. Als toerist ben je hier nog bijzonder interessant. Veel locals willen een praatje met je maken en zijn oprecht benieuwd naar waar je vandaan komt. Vanwege deze vriendelijkheid, behulpzaamheid en gastvrijheid in combinatie met de vele interessante bestemmingen kozen wij voor Sri Lanka.

Dit pareltje in zee is Azië in het klein: van koele theeheuvels en indrukwekkende tempels zoals de Temple of Tooth tot wilde olifanten en zelfs luipaarden in de nationale parken. Ook in de steden zie je de sporen van het Nederlandse koloniale verleden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Reislogger:
    30 juli 2017
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Hans:
    30 juli 2017
    Het duurt nog wel even maar wij wensen jullie een mooie en voorspoedige reis. Heb ooit, 64 jr. geleden 2 daagjes in Colombo vertoefd.
  3. Peggy:
    31 juli 2017
    Dank u wel. Colombo zal in die 64 jaar erg veranderd zijn, denk ik.
    Vergeet niet aan te melden op de mailinglijst anders krijgt u geen mailtje als we een nieuw verslag online hebben.
  4. Hans:
    30 augustus 2017
    Ik heb zojuist mijn aanmelding bevestigd. Wens jullie een mooie en interessante reis. Ben benieuwd naar jullie verslagen. Wanneer mogelijk zo nu en dan een foto. b.v.d.