Sinterklaas voor volwassenen

5 september 2017 - Nilaveli, Sri Lanka

Een safari naar een wildpark is Sinterklaas voor volwassenen. Deze weblog is pas vandaag online doordat we geen internet hadden.

Na de bbq hebben we gisteravond onder begeleiding van een gids een avondwandeling in de   jungle achter het tentenkamp gemaakt. Met alleen een zaklamp probeerde hij dieren te spotten. Hier leven o.a. speciale halfaapjes die verder alleen op Madagaskar leven. Deze diertjes vallen vooral ’s nachts op door hun grote ogen. Helaas kwamen we die niet tegen. Wel zagen we een gigantische vogelspin in een boom, slapende vogels en pootafdrukken van een olifant die drie dagen geleden hier had rondgelopen. Gaaf om zo in het donker in het oerwoud te lopen en alle geluiden te horen.

Vannacht hoorden we diverse keren knallen. Waarschijnlijk om de wilde beesten die te dicht bij de bewoonde wereld kwamen af te schrikken. Om 5.15 u ging vanmorgen de wekker, want we gingen op safari. In de jeep kregen we vers fruit en roti als ontbijt. Eenmaal in het park spotten we al snel twee olifanten. Wel helemaal verstopt in de bosjes, maar we zagen ze. Ook zagen we een roofvogel, diverse andere vogels, een babykrokodil, een volwassen krokodil maar die zat ook aardig verstopt in de bosjes. Er waren ook veel varanen. Vooral in de eerste twee uur zagen we veel wild. Later werd het waarschijnlijk te warm. Gisteren was het juist andersom. Toen zag ik het laatste uur vooral wild.

Even na tien uur waren we terug bij de tent. Na de lunch gingen we weer op pad. We waren blij dat we de jeep in mochten want het was bloedheet. De gevoelstemperatuur was boven de veertig graden. Zelfs de mensen die hier geboren en getogen zijn, vinden het veel te heet. En waarschijnlijk dachten de dieren daar ook zo over. We hebben tientallen keren olifanten geroken en verse poep gezien, maar de olifant zelf liet zich niet zien. Pas toen we bij de uitgang stonden, kwam er twee auto’s achter ons een grote olifant uit de bosjes. Helaas liep hij de verkeerde kant op zodat ik voornamelijk zijn kont op de foto’s heb. We hebben wel veel ree soorten gezien, roofvogels en klein spul.

Morgen gaan we weer verder trekken. Dit keer naar de kust en naar een hotel airco. We kijken ernaar uit. De safari’s waren geweldig, maar voor de rest valt hier niets te beleven. Vanaf nu hebben we weer airco en water om af te koelen.

1. Anke:
    5 september 2017
    Jullie hebben veel mooie beesten gezien hoor!! Mooie vogels en zo'n lekkere krokodil!!
    Mooie verhalen en foto's!! Geniet er nog van van.

XXX